مهم‌ترین حوادث ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۸ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: ماموران انتظامی خرمبید حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این کامیون، ۱۱۱حلقه لاستیک، ۵۹ عدد گهواره و کالسکه، ۳۵۰ متر شیلنگ فشار قوی و ۷ دستگاه کولر خودرو خارجی قاچاق و فاقد مجوز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۸ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف هروئین و شیشه در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف سواری پژو و کشف ۴ کیلوگرم هروئین و شیشه در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامی کلانتری "۲۵ شریف آباد" با اقدامات فنی مطلع شدند یک سواری پژو پارس در یکی از محله‌های شیراز قصد انتقال مواد مخدر به استان بوشهر دارد که بررسی موضوع را دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سواری پژو پارس را شناسایی و آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳ کیلوگرم هروئین و یک کیلوگرم شیشه (در مجموع ۴ کیلو مواد مخدر) کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رفع تصرف اراضی ملی در سرچهان 

فرمانده انتظامی سرچهان از رفع تصرف ۶۶ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری گفت: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی سرچهان مبنی بر یک فقره زمین خواری در منطقه "کره‌ای"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از هماهنگی با مرجع قضائی، ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ۶۶ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی سرچهان با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

هشدار‌های پلیس درخصوص پیشگیری از سرقت اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز هشدار‌های پلیسی پیرامون پیشگیری از سرقت اماکن خصوصی ارائه داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی از شهروندان خواست: با توجه به سوء استفاده سارقان از خالی بودن منازل، باغ‌ها و اماکن خصوصی هشدار‌های پلیسی را به منظور پیشگیری از وقوع سرقت از این گونه اماکن هشدار‌های پلیس را مدنظر قرار دهند.

او گفت: یکی از جرایمی که در اثر غفلت و سهل انگاری مال باختگان رخ می‌دهد، سرقت از باغ ها، ویلا‌ها و اماکن خصوصی شهروندان است که سارقان با توجه به خالی بودن این مکان‌ها و عدم تجهیز آن‌ها به تجهیزات ایمنی و ضد سرقت اموال موجود در آن‌ها را به سرقت می‌برند.

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: عدم رعایت نکات ایمنی در راه‌های ورودی و خروجی اماکن، عدم استفاده از سیستم‌های امنیتی و حفاظتی، عدم رعایت اصول ایمنی پس از پایان ساعت کار یا تعطیلات، استخدام افراد نامطمئن و اعتماد بی جا به آن ها، دسترسی مراجعان به کلیه بخش‌های ساختمان بدون وجود ضرورت، عدم کنترل ورود و خروج افراد، نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد و اسناد مالی در مکان‌های غیر امن ساختمان و اطلاع نداشتن از موجودی دقیق اموال و عدم کنترل دوره‌ای آن‌ها را می‌توان از جمله دلایل وقوع سرقت در اماکن خصوصی دانست.

سرهنگ کرمی گفت: مالکان اماکن خصوصی می‌بایست راه‌های ورودی به ساختمان را ایمن ساخته، ساختمان را به تجهیزاتی مانند دزدگیر، دوربین‌های مدار بسته و ... مجهز کنند و مطمئن شوند که کلید ساختمان در اختیار افراد ناشناس یا غیر مطمئن قرار ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار